Tuesday, August 16, 2005

kl dan masalah berat badan


erm. hello to everyone..

baru tadi test. suck. huh. dah buat latihan semua. dah ingat camana nak buat. tp bile tgk jek soalan mcm blur.. aduhh. bengangnye. sedih. tgh down ni. huh. arghh...

td dah ngantuk. tp xbleh tido lg.. dah bape hari ni asyik tido lambat jek. kadang-kadang bukan sebab study jek. ym. main game...

esk kelas pagi. pastu mcm biasa nak g lab. ada lagi steel nak potong. aduh. kene angkat besi lg yg berat nak mampus tu. huh. hope by end of this week dah boleh hanta ke cnc utk buat sampel. sbb kamis ni nak g kl..

g kl. ya. amik abg aku, wife dia n of course anak buah aku dan balik ke jb. drive sorang2 kot. wan xnak blk kl .. huhuhuuhuhu .. ahad ni ada kenduri anak buah aku. bestnye :)

esk membe ajak lepak main volleyball lg. pasni rajin laa aku turun padang g main volleyball. huh. i hope im losing some weight.. asyik kene sound suruh turun berat badan jek. arghh. berat badan mmg menjadi masalah dan agenda utama dalam hidup perempuan kan? mmg dah sinonim sgt. dulu aku tak pernah pedulik pasal berat badan. sbb aku tau aku susah nak naik. makan byk pon badan maintain jek. tapi sejak-sejak thn ni .. berat dah makin naik. gile laa dah naik 5kg tu. dah laa aku ni tinggi. kawan-kawan asyik mengata aku nnt jadik besar mcm giant sbb dah laa tinggi, besar plak tu. damn. dan suar semua dah ketat. aduh. nape laa berat aku susah sgt nak turun. camana nak turun? makan tak henti-henti. tapi tu dah mmg tebiat aku adik beradik. makan byk. nak buat camana kan ..? aku tak diajar makan sket2 .. wahahahhaha. korang ada petua utk turunkan berat badan tanpa kurangkan makan tak? bgtau laa aku apa-apa petua wei ..

8 comments:

Anonymous said...

lepas makan muntah balik ....

aneroxia atau bulimia...

nizo said...

tak pun ko suh anjing polis yg besa cam resaksa tu kejo ko tetiap ari.... kompem kurusnyer!

Zinnia Rum said...

petua kuruskan badan yang berkesan... jangan makan

FrH said...

erm. terima kasih di atas idea2 bernas anda semua. insyaAllah akan saya praktikkan.

Jsmn said...

eleh.. rilek aaa.. aku besau ok je. senang hati. takyah nak risau2. hahah.

ni petua

Apabila pembaca telah mengetahui ilmu ini, tolonglah ajarkan kepada orang lain pula. Ini pun adalah diet Rasulullah (s.a.w.) juga. Ustaz Abdullah Mahmood kata, Rasulullah tak pernah sakit perut sepanjang hayatnya kerana pandai jaga pemakanan baginda sehari-hari. Apa kata kita ikut diet ini wahai pembaca, tak payahlah susah-susah makan pil untuk kurus! Insya-Allah kalau pembaca ikut diet Rasulullah ini berbahagialah anda.

1. Jangan makan SUSU + DAGING

2. Jangan makan DAGING + IKAN

3. Jangan makan IKAN + SUSU

4. Jangan makan AYAM + SUSU

5. Jangan makan IKAN + TELUR

6. Jangan makan IKAN + DAUN SALAD

7. Jangan makan SUSU + CUKA

8. Jangan makan BUAH + SUSU contoh koktel, jangan makan buah-buahan selepas makan nasi, sebaliknya makan buah-buahan terlebih dahulu, selepas itu baru makan nasi.

9. Tidur satu jam selepas makan tengah hari.

10. Jangan sesekali tinggal makan malam. Sesiapa yang tinggal makan malam, dia akan dimakan usia dan kolesterol dalam badan akan berganda.

Nampak memanglah pelik... tapi, cubalah...ia amat berkesan terutama apabila sudah tua nanti. Wassalam.

selamat mencuba!

FrH said...

alah min. dulu aku tak pernah risau gak .. tp sejak2 skang ni aku asyik dilaserkan jek. dpd org yang kau kenali. sedih laa aku huhuhuhu :(

nway thanks for the info. i really appreciated that dear :)

nizo said...

tido sejam lepas mkn tgh hari?.... tak gi keje la aku gamaknya...

Anonymous said...

main volleyball tiap2 petang kunun...
korang sumer jangan ter[edaya ngan kata2 minah ni..kata2 pon dah menunukan terlebih kolestrol ngna lemak...
baper kali jer dia turun main volleyball..boleh kira la...2-3 kali jer..pas2 aku ajak g jog ngan erobik tak nak...tak tau la hapa la..macam2 alasan...aku ni fitnes trainer meah..
ko tgk da bape kg dia turun...bangga aku selaku mentor dia...
ni lagi satu petua nak kurus...
ko cuma perlu geleng2kan kepala ko...
bapa lama ko nak geleng??pagi??petang?malam??
ko cuma geleng2kan kepala ko bila ada orang hulurkan makanan n ajak ko makan...
konpem ko kurus ala2 tyra banks...
muahahahahhah...
dare to try???
berani cubalah...

YAN (",)