Thursday, August 28, 2008

what u gives, u will get back

ogos = cuti skolah = musim org kawen.
sepanjang bulan 8 ni mmg tiap-tiap minggu pegi org kawen jek laa. org tu pon membe2 rapat jugak.. so kene laa dtg .. :)

here goes some of the weddings in august:

3/8 - majlis persandingan Petom & Hanif.
Petom = housemate 5thn masa blaja dulu. telah menjalinkan hubungan rapat dgn Hanif selama 6tahun.

me, Yan, Petom & Hanif, Zahini

17/8 - aku bersama-sama Yan & Zahini pegi kota bharu, kelantan plak utk ke kenduri Mc Akh. hubungan yg penuh berliku & dugaan dr sblm kawen sampai hari kawen akhirnya selamat. alhamdulillah.

Mc Akh & Fadil

disebabkan wedding Mc Akh ni sama tarikh dgn Rin, jadi x dpt laa aku ke wedding Rin. lgpon kat miri, sarawak .. cuti skolah, tiket mahal ok. xpe laa. insyaAllah aku sampai sana jugak nnt. tp kalau Rin kene transfer KL xpayah la aku g sana. hehe. Rin menjalinkan hubungan dgn Azmi (Sapok) selama 6 tahun.

Rin ala-ala bidadari .. (gambar dicilok dpd friendster dia)

23/8 - majlis Enawar di Simpang Renggam, Johor. Enawar ni bestfriend aku masa form 4 & 5 kat TIJB dulu. suke tiru aku masa exam, tp top student. menjalin hubungan dgn Ashra selama 7 tahun.

Enawar & Ashra

actually, Hb & me had received another wedding invitation on 24/8. it's mr Z wedding, our uni friend. he never turn up at any weddings, neither me nor our friends. so i was like "kau xpedulik pon pasal wedding org lain, nape aku mesti pedulik psl wedding kau?" u dont even bother to wish.

jadik, kepada kawan2 yg belum kawen lg, reti-reti laa tunjuk muka kat wedding org, kalau nk org tunjuk muke kat wedding kau. bak kata awhere "diorang ni xtau perasaan kalau kawan-kawan sendiri sanggup dtg walaupun jauh-jauh utk memeriahkan majlis kita." & Hb said "iskk mcm mana laa wedding kalau xde kawan-kawan yg dtg..?"

at least kalau xdtg pon, hantar laa hadiah kan, paling koman pon hantar laa sms ke. bape sen sgt laa sms tu.. ucapan jek. wish. tak byk guna modal pon. just show some thoughts, at least.

so i considered myself as lucky because i had my day earlier, & definitely i remembered all the faces that turn up on my wedding day.

"what u gives, u will get back"

2 comments:

Miss Lili@ said...

ya betul!!!

aku akan rasa sangat kecik hati kalau kawan2 aku yang dah kawen nih takleh datang wedding aku nanti... karena aku telah tried my best untuk menghadirkan diri memeriahkan suasana di majlis mereka..

ewahhh tibe2 emo di sini :P

FrH said...

yaa betul!!
tau xpe ..
aku pn terharu kau sanggup amik cuti n dtg jb ..
(nak nangis)