Sunday, February 26, 2006

dah xde feeling ..?

hai.. di hari ahad yang bosan.

hari ni awek kepada kawan baik aku msg aku. meh aku namakan kawan baik aku si laki ni, namanya r. dan aweknye s. aweknye si s ni baru beberapa kali aku jumpe. kenalpon sbb si bf ni laa kenalkan. tp baru kenal ok laa layan kepala. aweknya si s ni sms aku thari td. dia baru clash. tekejut plak aku. baru haritu jumpe diaorang nampak cam loving couple jek. si r ni laa mintak clash. xde feeling dah reasonnya. biasa laa pempuan mengadu domba. aku pon dgr laa dulu dr pihak si s ni. kesian dia. kecewa nampaknya. hubungan baru terjalin, tapi dah berakhir. lepas aku dgr dpd si s ni yg mintak aku korek2kan apa yg patut, aku pon msg laa kawan baik aku ni si r ni. dia ckp dia tau dia salah. he felt guilty. tp suddenly dia dah xde feeling. nak buat camne lg? dan dia betul2 rasa they dont meant for each other. ntah la. mmg laa aku nak marah gak dgn si r ni, tp dia dah bg gud explaination walaupun si s dah bulat2 xbleh terima reason dia. aku xtau nak ckp apa. aku di tengah2. nak backing si r, dia dah honest bgtau perasaan dia. he dont want to pretend anymore. dia dah cuba regain his love for s, but he just couldnt anymore. nak backing si s, sb aku faham hati perempuan yg renyuk, tp si r ni kawan aku gak. ntah laa. aku plak jadik serba salah. sampai ke petang ni aku dok msg dgn diorang 2 org.

apa lg yg aku mampu ckp? sabar, dan percayalah ada hikmah di sebalik semua ini. may be dia bukan lelaki yg baik utk kau. dan percayalah kau akan jumpe lelaki yg lebih baik dpd dia. biasalah .. sebelom kita jumpe org yg betul, kita akan jumpe org yg salah dulu dlm hidup kita.

kawan aku pernah ckp. dlm hidup kita, kita akan jumpe 3 kali org yg betul. so kalau kita let go 1, maknanya tinggal 2 lg.. korang kire2 laa sendiri dah bape kali korang jumpe org yg betul dlm hidup korang. ntah aku xtau laa betul ke tidak. tp aku percaya seblom kita jumpe org yg betul, kita akan jumpe org yg salah dulu .. sbb aku pernah rasa tu semua.

kepada kawan aku si s tu, aku harap dia bersabar. dia tgh nak exam.. hope dia berjaya kawal diri dia sendiri ..
kepada kawan aku si r tu pulak, aku harap dia sedar apa yg dia buat semua ni. jgn mudah sgt lafazkan cinta. menabur janji. semua tu kene dtg dpd hati sendiri. dan bile dah ckp, tu semua dah jadi mcm 'janji'. bile memungkiri janji, tu yg hati terluka. menyumpah itu ini. kesian awek tu.

tp reason "dah xde feeling dah. nak buat camne". ntah laa. aku harap aku xperlu melalui all this shit. cinta mesti semakin mekar, bukan semakin pudar. muahahahhaha. jiwang sial. tp betul per .. pttnye kenal dulu. jatuh cinta. n kemudian baru semai. tp kalau dah xpandai nak semai. dah xde baja. dah xde org nak siram. nak buat camne. kalo sorang tabur baja, tp sorang lg xsiram. xjadik gak.. so semuanya bergantung kepada kedua-dua belah pihak.

wallahualam. i just pray the best for both of them. time will help her to recover soon. and time will tell you what will happen next too. its just time.

dan time jugak .. bile laaa nak bg aku keje oi .. sangap tahan khinzir dah ni. huh.

8 comments:

nizo said...

kalo dah takde sape nak baja... mes sini aku berak.... taik aku pun bleh buat baja ape....dan semestinya pokok anda akan berkembang dgn mekar dan galak!

Anonymous said...

mm .. lazatnyer

Jsmn said...

jgn mudah sgt lafazkan cinta. menabur janji.... muahh mcm kaunselor cinta ko ni. giler betol.

perasaan beb. takleh paksa. it took me 5 month to really2 realize aku suka 'dia'. btol aa org ckp, if you love sumbody, you gotta let him go. kalau dtg balik, ada aaa jodoh tu.

ko bile nak keje ni? susah siot nk dpt keje skarang. berusaha!

Zinnia Rum said...

cinta tu tak boleh paksa...melainkan orang yang memaksa tu ade duit berjuta-juta-juta~....
orang yang tidak reti bercinta akan sahaja mencari alasan untuk clash dgn awek mereka...damn...kalau dah takde feel...cuba ingat kembali apa yang membuatkan mamat tu tangkap "lentok" pada awal2 hubungan mereka....damn kalau dah tahu tidak mahu komitmen jangan la declare...bengong!

FrH said...

min >>> hahaha aku ni da laa mengangur. ni jd kaunselor cinta part time sementara aku nganggur laa ni. apa lg. anda ada masalah chenta? tanya saya ..

nizam nuri >>> u are so damn right! every your single word is right. kagom aku dgn kau. itu yg aku nak ckpkan, tapi kau lebih berjaya mengungkapkannya dgn kata-kata. tahniah. kau mmg dewa percintaan. kau jd mentor wan boleh tak? wan tu byk lg nak kene ajar ... asyik main2 jek. naik mental aku dibuatnye.

aku xtau laa bile laa nak dpt keje .. dah usaha. tp kalo xde rezeki nak wat camne lg. aku turut kercewa dgn nasib diriku yg malang ini. huh

nizo said...

wei... sangap tahan khinzir?.... apasal ko nak tahan khinzir tu?... dia ade buat salah ngan ko ke?.... khinzir tu haram wei.... ko dah samak blum?.... hahahahahahaha...

aku yg bosan di petang hari....

Anonymous said...

xpe..si s dah let him go. awal2 mmg la sedey siot,tipu la klo happy bile breakup.life must go on.

korang,org lelaki klo dpt perempuan baik tpi layan cam hampas n tolak tepi cam si r buat..mmg gampang.

bayangkan si r kawin one day..then after a year ckp kat bini die.."i have no feelings anymore" wat d hell..

for si s..klo si r regret n nak datang balik..jgnla! buat nyosal jo!!=o

Zinnia Rum said...

wan asyik main2 jek??....biasa la wan.. dia nak kawen ngan ko tu.... ahahhaa