Monday, April 07, 2008

Tikah wedding 060408

kronologi:
last saturday (050408), aku bersama2 housemate aku masa blaja dulu --> pae, elaiza & husband gerak ke kota bharu, kelantan to attend our housemate's wedding, Siti Atiqa al-Zahra.
bertolak dr gombak ke kota bharu pada jam 8pagi dgn menaiki kete aku ..
xbyk gamba on the way pegi sbb aku drive dulu dr gombak sampai gua musang.. pkl 12thari sampai gua musang .. tuka driver iaitu ayie (elaiza's husband) utk sambung perjalanan .. sampai kota bharu pkl 3petang ..
info:
perjalanan: gombak-bentong-raub-kuala lipis-gua musang-kuala krai-machang-kota bharu (sila bawak cd lagu byk2 & boleh off handphone sbb most of the places xde siaran radio & signal)
tol dr gombak-bentong: rm3+rm5
jumlah masa perjalanan : 7jam

dah sampai dgn selamat .. howyeahhh


tesco yg baru dibuka di kota bharu .. sebelah sungai kelantan ..tesco kat sini ada tulisan jawi tu ..

info menarik: tesco ini ditutup pada waktu sembahyang jumaat, tidak menjual sebarang liquor, & tesco cawangan ini mencatatkan jualan cash paling tinggi .. (org sana xbyk pakai credit card)

info menarik: semua model iklan mestilah bertudung .. ok?

tiada di dlm gamba: menikmati tomyam yg sedap gilerr .. juga teh o ais limau yg kaw .. (org sana buat air limau guna limau nipis .. mmg sedap bangat)

mlm tu singgah umah tikah, tgk kalau2 ada aktiviti menarik di rumahnye .. dia ada sesi bergambar bersama suami .. eh dia dah nikah bln 2 lg, tp baru bersanding ..


tikah bersiap utk sesi fotografi


me & pengantin (tepaksa pose mcm tu sbb xcantik, pakai tshirt jek .. haha)


Siti Atiqa al-Zahra

lps tu singgah makan cholek buah & keropok kat kedai makan .. ada som tam - sejenis makanan dr thailand .. ala2 yee sang gitu .. haha .. tp sedap gak ..harga sepinggan: rm2

som tam & cholek buah

info: biasanya kedai yg jual cholek buah & keropok cuma bukak waktu bulan puasa .. sbb kat sini dah mcm trend lps smayang terawih org2 akan melepak & berbual-bual kat kedai & makan cholek buah & cholek keropok .. tp skrg ni kedai2 cholek dah bukak tiap2 hari dah .. org klantan tgk bola kat kedai sambil makan cholek .. haha .. cool. mlm tu blk tido.

esknye, pagi2 lg dah bangun & menikmati nasik kerabu kegemaran aku .. owhh sungguh original skali :) lps tu ke pasar siti khadijah. nak beli tudung, kain samping & butang baju melayu utk nikah nnt ..

pasar siti khadijah - plan view


suasana shopping tudung dlm pasar siti khadijah

tudung semua cantik2. & murah2. boley tawar lg. peh. sungguh tertekan sbb beli tudung utk org yg kirim, bukan utk diri sendiri :(

owhh tudung .. naik rambang mata aku tgk tudung ..


shopping .. aku habis >rm500 aritu.. arghhh.


kat pasar siti khadijah ada org jual madu ori. ori = siap bawak lebah kat pasar.

lps tu pergi umah tikah utk makan nasik kenduri .. yaa aku suda lapar.

puan pengantin


lauk kenduri kawen kat klantan - gulai daging, umbut kelapa, ikan kering, sambal belacan & sira keledek. skali skala xde nasik beriani sedap gak ..


bergambar bersama pengantin .. pae, mc akh, Ku Azri & Siti Atiqa, Elaiza, frh.


pkl 3.30 ptg gerak blk kl ..

ada treler terbalik kat gua musang. sampai kl pkl 12.30 pagi td. terus pengsan. 9jam perjalanan. argh.pkl 5pagi dah bgn, gerak blk serdang utk amik baju kerja (dr umah abg aku kat melawati).pastu masuk keje. pastu keje byk harini. pastu aku ngantok lg ni ......... huh

9 comments:

Anonymous said...

peh ...

kelantan memang best ..

makan murah ...

KL mahal . .dan takde flavour ...

rebus selipar lagi best ..

override182 said...

x bahaya ke bwk lebah tue? every place ade bestnye.. sumenye equal dr aspek masing2...

Shah-Azz, Inc. said...

aisehh..kalau tau korang gih..aku musti mau follow nyer..

tp xpe kot...kang takut berjangkit aura 'sesat' dr aku lak..langsung xsampai hehe..

Anonymous said...

huhuhu best nyer kawin :P

izzat said...

owh.. byk fakta menarik tu wlaupun brasl dr kltn tp fakta tu x pnh taw pn..hehe

nice.. Moga Berbahagia Slalu(kpd yg khwn tu) ;D

Rembo said...

woi! update la!

Curi tulang sekejap utk update takpe.
Kalau bos kau marah, ko mrah balik sebab tak ikut peredaran zaman.

FrH said...

rambo:
masalahnye xde apa nk update .. xde activity melainkan wedding preparation in which buat semak jek tulis kat blog .. :)
dan aku malas nk tulis crap stuff .. i will update kalau ada benda nk share .. wedding preparation aku bukan utk share ..
tunggu laa kalau ada event nnt aku update..

Rembo said...

everybody read those crap things.

FrH said...

i may read crap things .. but i dont write .. :)